piątek, 1 lutego 2013

Właśnie listonosz przyniósł, czyli mini, mini stosik:)

Dziś już jestem w pracy i właśnie przed chwilą pan listonosz przyniósł mi dwie wspaniałe książki. Dwie, to niby niewiele, a jednak cieszą:)
W cudzym domu
Lata osiemdziesiąte XIX wieku. Los rzuca Joachima Hallmana (von Eistetten), Luizę Sokołowską (Roisier) i Dmitrija Szuszkina do Warszawy. Każdy z nich chce tu rozpocząć nowe życie. Tymczasem Joachim na skutek donosu zostaje osadzony w Cytadeli. Grozi mu szubienica, a w najlepszym razie wywóz na Sybir, gdyż śledztwo prowadzi specjalny wysłannik carski, radca Szuszkin. Nienawidzi on wszystkiego co polskie. Do czasu...
Wartka akcja przenosi się z Paryża, Gdańska i Warszawy na daleką Syberię. Spiski, konspiracja, namiętności - wszystko to ukazane na bardzo dobrze udokumentowanym tle historycznym. Bohaterowie ze swoimi problemami z tożsamością nabierają współczesnego wymiaru, a ich fascynujące przeżycia i perypetie miłosne trzymają w napięciu.
W cudzym domu to doskonała kombinacja romansu z powieścią historyczną sensacyjną i obyczajową.

Czerwień grzechu
Mroczne rodzinne tajemnice, zemsta dokonana z zimną krwią, zbrodnia - być może doskonała... "Czerwień grzechu" to przejmujący thriller znanej amerykańskiej pisarki, laureatki nagrody imienia Agathy Christie. Inspektor Scotland Yardu, Thomas Lynley, pogrążony jest w głębokiej żałobie. Jego ciężarna żona Helen została brutalnie zamordowana. Zdruzgotany detektyw oddaje policyjną odznakę. Spacerując samotnie po skalistym wybrzeżu Kornwalii, bezskutecznie próbuje zapomnieć o niedawnej tragedii. Czterdziestego trzeciego dnia swojej wędrówki znajduje ciało młodego mężczyzny leżące u podnóża klifu. Czy był to tragiczny wypadek podczas wspinaczki? Instynkt i doświadczenie podpowiadają inspektorowi, że zwłokom należy przyjrzeć się dokładniej. Rzeczywiście, są ślady, że ktoś majstrował przy uprzęży. Lynley mimo woli zostaje wciągnięty w śledztwo, początkowo jako świadek i... pierwszy podejrzany. Relacje między mieszkańcami pobliskiego miasteczka, będącego mekką surferów, szybko okazują się bardzo zawiłe, a z czasem na jaw wychodzą dawne konflikty, pretensje i pilnie strzeżone sekrety. Czy Lynleyowi uda się uporać z upiorami przeszłości i rozwikłać zagadkę zabójstwa?

11 komentarzy:

  1. Zazdroszczę Ci książki Hanny Cygler. Bardzo lubię jej powieści. Czekam na Twoją opinię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. George uwielbiam. Nie przestanę jednak marudzić, że wydają ją w Polsce od d. strony. I to akurat ten tom, w którym Lynley jest pogrążony w żałobie po żonie, podczas gdy czytelnik kompletnie nic nie wie, jak doszło do jej śmierci!... Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No też mnie to zastanawia, dlaczego akurat od tego tomu...najtańszy był czy co?

      Usuń
  3. O, Hanna Cygler. Wciąż mam ochotę zapoznać się z jej twórczością. Przyjemnego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie kusi ta książka Cygler. Nie czytałam dotąd nic tej autorki, ale tutaj fabuła mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obie prezentują się naprawdę smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajny stosik :) Hannę Cygiel chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "W cudzym domu" przez wzgląd na tematykę kusi mnie oczywiście ogromnie!! Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również dziś dostałam "W cudzym domu".
    PS Robiłam zapiekankę ryżową według twojego przepisu (tą z twarożkiem)
    Jest rewelacyjna!!!!
    Poproszę więcej takich kulinarnych smakołyków:)

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.