środa, 27 lutego 2013

Książka na którą od dawna czekam...

Sodoma i Gomora,
ostatni tom Trylogii Pogranicza
                          premiera: 28 lutego
Moje recenzje poprzednich tomów: I tom - Rącze konie,  II tom - Przeprawa.

Lata pięćdziesiąte, amerykańskie pogranicze Teksasu i Meksyku.
John Grady Cole, kowboj, którego poznaliśmy w Rączych koniach
i Billy Parham, który wraz z młodszym bratem wyruszył do Meksyku,
by odzyskać skradziony majątek w Przeprawie –
pracują teraz razem na ranczo na przedmieściach El Paso.
Ich przyjaźń zostaje wystawiona na próbę,
gdy John Grady zakochuje się w pięknej Magdalenie.
Za to uczucie obaj będą musieli słono zapłacić...

Znakomite zwieńczenie trylogii,
pobudzająca wyobraźnię i tęsknotę za nieznanym
opowieść o przyjaźni i pasji życia.
Oraz o miłości, równie niebezpiecznej, co pociągającej.

Ponura i majestatyczna trylogia…
McCarthy stworzył dzieło wspanialsze i głębsze niż jakakolwiek książka.
Tacy pisarze mogą mierzyć się jedynie z bogami.
„Washington Post Book World”

Cormac McCarthy (właśc. Charles McCarthy, ur. 1933 w Providence, mieszka w Nowym Meksyku)
uważany za jednego z czterech najlepszych współczesnych pisarzy amerykańskich
(obok Thomasa Pynchona, Dona DeLillo i Philipa Rotha), następcę Faulknera.
Każda jego książka staje się wydarzeniem literackim.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
W kwietniu natomiast ukaże się nowa książka tureckiej pisarki Elif Shafak.

Przestraszył się, że odnajdzie siebie i przelęknie się tego, co odkryje… Dręczony nieznaną zgryzotą młody derwisz wyrusza w drogę, której nie zna celu. Wskaże mu go ukryta w mieszku niezwykła perła…   
           
Pewna stambulska dzielnica, niegdyś szczęśliwa i błogosławiona, pada ofiarą złego uroku. Dawny dobrobyt niknie, same nieszczęścia spadają na jej mieszkańców. Jak odegnać zły los?
 
Staruchy twierdzą, że tylko Pinhan może zaradzić złemu. Pinhan czyli Ukryty…

 Oto pełen magii świat wędrownych mistyków, dżinów, amuletów, imion o tajemnej mocy i miłości, której zniewalającej sile nikt nie zdoła się oprzeć. Świat baśni z tysiąca i jednej nocy.

                    

6 komentarzy:

  1. Sam pisarz jest niezwykle intrygująca postacią.
    Może kiedyś gdy będzie je można taniej zdobyć skuszę się.)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na książkę Safak mam większy apetyt, jeszcze żadnej nie czytałam, ale mam przeczucie, że będą mi się podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będąc w domu obejrzałem w necie adaptację filmową drogi. Teraz czas na ksiąski autora :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy w końcu uda mi się przeczytać 'Trylogię pogranicza'! Dobrze wiedzieć, że już cała jest dostępna także u nas :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Shafak już mam zamówione:) jestem bardzo ciekawa tej autorki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Rącze konie" bardzo mi się podobały, "Przeprawy" jeszcze nie czytałam, ale przeczytam, podobnie jak "Sodomę..."/

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.