czwartek, 11 września 2014

Ślady - Janusz L. Wiśniewski

Wydawnictwo Literackie, 86 s., Moja ocena 5/6
Ślady to najnowsza książka Janusza L. Wiśniewskiego. Jest to zbiór 16 opowiadań, które przez dłuższy okres czasu publikowane były w miesięczniku Pani.
Po raz kolejny autor opowiada o zwykłych ludziach takich, jak każdy z nas, ale jednocześnie niezwykłych. Bohaterowie opowiadań maja różny status majątkowy, są w różnym wieku, mieszkają i w dużych miastach i w niewielkich wsiach. Jedno co ich bez wątpienia łączy to fakt, iż w trakcie życia każdy z nich zebrał wielki bagaż doświadczeń, zarówno tych wesołych, dających nadzieję, jak i smutnych, dołujących. Doświadczenia, które opisuje Wiśniewski zawsze dotyczą uczucia, jego straty, oraz całej palety uczuć, jakie się z tym wiążą.
Trzeba Wiśniewskiemu przyznać, iż po raz kolejny udowodnił, iż jest zręcznym obserwatorem, doskonale umie patrzeć na ludzi, dostrzegać ich wewnętrzną grę uczuć i pisać o tym. Opowiadania napisane są bowiem pięknym językiem, aż przyjemnie się je czyta. Co ciekawe, autor każde z opowiadań pozostawił w pewien sposób może nie tyle niedokończone, co niezamknięte. Pozostawia nam tym samym otwarte pole do snucia własnych zakończeń. Każde z opowiadań ma także swój własny, specyficzny nastrój klimat.
Niezwykle ciekawa lektura. Gorąco zachęcam do sięgnięcia po tę niepozorną, cienką bo liczącą zaledwie 86 stron książkę.

4 komentarze:

  1. Zraziłam się do twórczości tego autora za sprawą lektury ''Samotność w sieci'', która była dla mnie strasznie monotonna i nużąca, dlatego nie mam jakoś ochoty poznawać powyższej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele dobrego już słyszałam o tej pozycji...

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię małe formy Wiśniewskiego więc, gdy będą te opowiadania w bibliotece chętnie je poczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. To książka, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Na pewno jeszcze wrócę nie raz do tych opowiadań:)

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.