środa, 13 marca 2013

Wyzwanie - Czytamy kryminały, jak tam realizacja...

Jak tam wasza realizacja wyzwania?
Przypominam, że w marcu i kwietniu  Czytamy kryminały angielskie i z akcją rozgrywającą się w górach (na skałkach, w trakcie wspinaczki, w kamieniołomach etc)... 

Podpowiedż w kwestii wyboru "górskiego" kryminału:
 
Nicholas Evans(autor Zaklinacza koni)-Przepaść. W Górach Skalistych zostaje odkryte zamarznięte ciało pani ekolog. (Pomijając wszystko inne, autor jest świetnym pisarzem, polecam)

Robert Goddard-Bez śladu. Trup w górach na wyspie Rodos. 

Jean Christopher Grange-Purpurowe rzeki. Trup w Alpach francuskich (to mój ukochany kryminał + notabene genialny film)

Elizabeth George - Czerwień grzechu .

Bernard Minier – Bielszy odcień bieli 
 
Glenn Mead - Pajęczyna kłamstw. Na odległym lodowcu w Alpach szwajcarskich zostaje znalezione zamrożone martwe ciało, ofiara zagadkowego zabójstwa. (Propozycja z forum Kryminały i sensacja)

Genialna seria Eliota Pattisona, które rozgrywają się w górach Tybetu: Woda obmywa kamień, Piękne duchy i inne.

A z kryminałów w górach, jeszcze klasyka PRL, akcja kilku rozgrywa się w rodzimych Tatrach.
Np. z serii Ewa wzywa 07:
Osęka Janusz - Śmierć w glebie Kirkora 
Lembowicz Tadeusz - Śmierć pod Obidową
Edigeya - Sprawa Niteckiego, Zakopane
Patkowski - Strzały w schronisku

Zbigniew Zeydler Zborowski -  Zbrodnia na Cyrhli Toporowej 

Także królowa kryminałów umieszcza akcję jednego z opowiadań w 12 pracach Herkulesa  w hotelu na  alpejskim szczycie.

I jeszcze autor Jacek Rębacz :
Zakopane. Sezon na samobójców
Zakopane. Pokój z widokiem na cmentarz 

 
Ten etap wyzwania trwa tylko do 23 kwietnia 2013r.
  •  Nie idziemy na łatwiznę, po najmniejszej lince oporu:) - jeden kryminał = jedna kategoria...
Na razie mamy tylko 4 recenzje... 
Kolejne zwyczajowo wpisujcie w komentarzach tutaj:)
 
Anetapzn
kryminał rozgrywający się w górach
Czerwień grzechu - Elizabeth George 

Agnieszka

kryminał angielski
Rache verjährt nicht- Reginald Hill 

Anna
kryminał górski
Ostatnie dziecko - John Hart 
 
Ejotek
kryminał angielski
Morderstwo w Boże Narodzenie - Agatha Christie  


Czekam na wasze propozycje - jakie kryminały chcecie czytać w maju/czerwcu?
Tym razem podawajcie proszę tematykę...drugi typ kryminału (kraj pochodzenia...) wymyślę tym razem ja...  
Jakie kryminały chcecie czytać? 
Moje typy to: akcja rozgrywająca się w okresie PRLu, akcja rozgrywająca się na wakacjach...kryminał, w którym ofiarą jest kobieta...kryminał rozgrywający się w małym miasteczku (niekoniecznie w Polsce)...a może kryminał historyczny rozgrywający się najpóżniej pod koniec XIX w.?

10 komentarzy:

  1. u mnie realizacja na razie nijak:) kryminału w górach to raczej w ogóle nie będzie, jedynie Agathę Christie chcę przeczytać i to kilka książek o ile się uda (12 prac czytałam). Na razie muszę się odkopać spod książek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w 12 pracach jest jedna praca rozgrywająca siew górach o ile mnie pamięć nie myli...

      Usuń
  2. generalnie, kryminał jest amerykański, ale są tutaj kamieniołomy, więc chyba podchodzi pod góry? :)
    John Hart - Ostatnie dziecko http://markietanka-mojeksiazki.blogspot.com/2013/03/ostatnie-dziecko-john-hart.html

    OdpowiedzUsuń
  3. poczytajmy kryminały amerykańskie, bo jest ich szeroki wybór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wezmę pod uwagę sugestię...wy macie wymyśleć druga kategorię, tematyczną...odpowiednik tej z górami...

      Usuń
    2. A ja bym nie chciała kryminału amerykańskiego z tego względu, że do tej literatury i tak się często sięga, a inne stoją i dłuuugo czekają czasami.

      Usuń
    3. Zdaje się, że jednak wy wybierzcie kraj kryminału, a ja tematykę drugiej książki...w każdym bądź razie będzie ankieta w kwietniu.

      Usuń
  4. Co do realizacji, to na ten miesiąc mam wyznaczoną Agatkę "Przyjdź i zgiń", co do gór natomiast to wpadło mi w oko kilka z tytułów, które podałaś, ale nie wiem, czy zdążę (chociaż w sumie cały kwiecień przede mną).

    A co do propozycji to mam dwie: kryminał z agentami FBI, albo kryminał medyczny. Ale kryminał o małym miasteczku też mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako kryminał angielski wybrałam "Śmiertelne zespolenie" Franka Tallisa - wcześniej nie słyszałam o tym autorze i chętnie się zapoznam.
    Kryminał medyczny to ciekawa opcja. :)

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.