środa, 20 marca 2013

Nareszcie jest:)

Dzisiaj po południu odbieram z księgarni...już się nie mogę doczekać. Nie wiem kiedy zacznę lekturę, ale ważne,  że będę książkę mieć na półce...choroba, wiem:)
Uwielbiam Mankella bezkrytycznie. Nawet tak niezbyt ogólnie lubiane Psy Rygi bardzo mi się podobały. 
 
Henning Mankell debiutował jako pisarz czterdzieści lat temu.
Najsłynniejszy protagonista, którego powołał do życia, to komisarz Kurt Wallander, bohater bestsellerowej serii kryminalnej.

Oto najnowszy kryminał Henninga Mankella,
laureata Europejskiej Nagrody Literatury Kryminalnej Ripper Award
                                                                                   
Mózg Kennedy’ego


Przekład: Ewa Wojciechowska
Premiera: 20 marca 2013 r.

Książka ukazała się także jako e-book i audiobook:


Louise Cantor, archeolog, przylatuje do Sztokholmu z wykopalisk w Grecji, aby wygłosić wykład na sesji naukowej. Przy okazji odwiedza swojego dorosłego syna, Henryka. Nie będzie im jednak dane uściskać się i porozmawiać. Louise znajduje zwłoki chłopaka w jego mieszkaniu. Okoliczności świadczą o samobójstwie, ale matka nie jest przekonana do wyników policyjnego śledztwa.
Henning Mankell gra niedopowiedzeniami, mnoży przypuszczenia i gubi tropy. Jego powieść pokazuje, że wszystko i wszyscy są trybikami w maszynie rządzącej naszym światem.

Mankell jest bez wątpienia jednym z najbardziej imponujących autorów kryminałów, jacy tworzą teraz w Europie.
„The Guardian”

Mózg Kennedy'ego jest przestrogą, analizą związków rodzinnych, poruszającą opowieścią o żalu i aktem oskarżenia przeciw ludzkiej ignorancji.
bookreporter.com

6 komentarzy:

  1. Właśnie czekam na Mózg Kennedy'ego. Bardzo jestem ciekawa, bo znam tylko książki o Wallanderze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupela wczoraj zgarnęła tą książkę w czasie rytualnej wizyty w Empiku przed kawą, ja pewnie też kiedyś się skuszę, ale puki co czytam to, co mam. Ale znam to uczucie, gdy w łapy trafia wyczekiwana książka, przeżyłam to wczoraj z Arne Dahlem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam go za dobrego pisarza, ale nie za wyjątkowego.Książka o której piszesz, może być naprawdę ciekawa, ale ja mam na razie zakaz kupowania.Za duży stos do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Mózgu" nie czytałam, ale znający się na rzeczy przebąkiwali, że jest słabe, jak większość niekryminalnych Mankelli. Ciekawa jestem, jak Ci się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. O książce nie słyszałam, więc poczekam na Twoją recenzję :)

    PS. Nie wczytuje mi się grafika dołączona do Twojego postu. Być może to jakiś błąd u mnie, ale nie otwiera się.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Mankella... ja sobie przygotowałam na weekend inną jego książkę, ale mam nadzieję, że i tę w swoim czasie uda mi się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.