piątek, 1 marca 2013

Wyzwanie - Czytamy kryminały podsumowanie i II etap...

Kochani (wiem tak mega patetycznie, ale co tam..:)) chciałam wam bardzo serdecznie podziękować za udział w I etapie wyzwania - Czytamy kryminały. Bardzo licznie wzięliście w nim udział.

Na tytuł największego pożeracza kryminałów w I etapie zasłużyła sobie Magda K-ska:) 

A oto nasz spis powszechny z linkami do recenzji (sprawdżcie proszę czy wszystkie recenzje zamieściłam)...
  • Recenzje styczeń/luty 2013r., kryminały skandynawskie, polskie i Agathy Christie (tytuł jest linkiem do recenzji)
Anetapzn
Kłamca - Tomasz Białkowski 
Lekarz, który wiedział za dużo - Christer Mjaset 
Nauczycielka z Villete - Ingrid Hedström  

AgataP
Jezioro krwi i łez - James Thompson  
Pokój numer 10 - Ake Edwardson  
 
Agnieszka
Aż gniew twój przeminie - Åsa Larsson 
Kamyk - Joanna Jodełka 
Podpalacz - Wojciech Chmielarz 
Umarli tańczą - Piotr Głuchowski 

Aleksandra czyta
Mag i diabeł - Katarzyny Gacek i Agnieszki Szczepańskiej  
Śledztwo na cztery ręce - Agathy Christie 
Wisielec i księżyc - Katarzyny Gacek i Agnieszki Szczepańskiej

Ania
Tajemnica bladego konia - Agatha Christie 
Dziesięciu murzynków - Agatha Christie 
Kieszeń pełna żyta - Agatha Christie  
Męźczyżni, którzy nienawidzą kobiet- Stieg Larsson  
Mężczyzna w brązowym garniturze- Agatha Christie  
Śmierć w Breslau - Marek Krajewski 

Ania1986
Brat Mikołaja - Zygmunt Zeydler-Zborowski  
Jestem niewinny - Jerzy Siewierski 


Anna
Czas Czarnych Luster - Krzysztof Kotowski  
Plac dla dziewczynek - Lena Oskarsson   
Zapora - Hubert Hender  
Z chirurgiczną precyzją - Błażej Przygodzki  

AnnRK
Cichy wielbiciel - Olga Rudnicka 
Łowcy głów - Jo Nesbo 
Nie zabijać pająków - Irena Matuszkiewicz 
Podwójna cisza - Marii Jugstedt  
Siostrzyczka - Dariusz Rekosz  

Coolmamma
Latarnik - Camilla Lackberg
Łowcy głów - Jo Nesbo
Pierwszy śnieg - Jo Nesbo 
Fabrykantka aniołków - Camilla Lackberg 

Dosiak
Złudzenie - Thomas Erikson  

Ejotek
Zgubne dziedzictwo - Jacek Krakowski 

Ellena
Upiory - Jo Nesbo  
Pierwszy śnieg - Jo Nesbø 

GosiaB
Gdzie zaległy cienie -Michael Ridpath  

Iwona Muszyńska
Al Capone w Berlinie - Artur Górski
Pierwszy śnieg - Jo Nesbo 
Skecz zwany morderstwem - Marcin Wolski 

Magda K-ska
Cichym ścigałam go lotem - Joe Alex  
Domek z piernika - Carin Gerhardsen 
Drugi przekręt Natalii - Olga Rudnicka 
Gdański depozyt - Piotr Schmandt 
Natalii 5 - Olga Rudnicka 
Nim nadejdzie mróz - Henning Mankell 
Ordynat Zaleffski i odwołany pojedynek - Gryzelda Chocimirska 
Pokój numer 10 - Ake Edwardson 
Śmierć mówi w moim imieniu - Joe Alex 
Wszystkie grzechy nieboszczyka - Iwona Mejza 
Zamieć śnieżna i woń migdałów -Camilla Läckberg 

Magdaleonardo
Siostrzyczka - Dariusz Rekosz 

Melania
Dzikie białko - Joanna Chmielewska 
Lesio - Joanna Chmielewska  
Wyrok - Mariusz Zielke 

Molesław

Monotema
Detektyw Blomkvist - Astrid Lindgren   
Detektyw na pustyni - Ake Holmberg  
Rasmus , rycerz Białej Róży - Astrid Lindgren  

Natanna
Śmierć w Breslau - Marek Krajewski   
Ziarno prawdy - Zygmunt Miłoszewski.)  

Ojsaj
Kurs do Genewy - Bartłomiej Rychter 

Skrzat
Gra w czerwone - Katarzyna Rygiel  
Syrenka - Camilla Lackberg  
Śmierć w Breslau - Marek Krajewski 
Upiory - Jo Nesbo 

Silwercross
2/3 sukcesu - Joanna Chmielewska 
Biała lwica - Henning Mankell  
Zacisze 13, Zacize 13 powrót - Olga Rudnicka 

Viv
Gotenhafen  
Uwikłanie - Zygmunt Miłoszewski


  • II etap wyzwania - marzec/kwiecień nadszedł...
z tym, że recenzje przyjmuję tylko do 23 kwietnia 2013r. wyjeżdżam póżniej na prawie 2 tygodnie i będę miała zbyt ograniczony dostęp do komputera, żeby linki dodawać). Za to wyzwanie maj/czerwiec będzie dłuższe:) 
Linki do recenzji dodawajcie  w tym samym miejscu, czyli klikając w banerek po lewo:)

Jak wynika z ankiety (do wglądu po lewo na blogu) w tych miesiącach będziemy czytać... 
kryminały angielskie (sami wybraliście) i  
kryminały...których akcja rozgrywa się w górach (ja, matka założycielka wyzwania wybrałam).

Od razu podpowiedż co do tego drugiego typu kryminałów. Pogrzebałam w pamieci i na forum Kryminały i sensacje (tam są mądrzy ludzie wiedzący wszystko o kryminałach:)) i  wpisuję takie pozycje: 

Nicholas Evans(autor Zaklinacza koni)-Przepaść. W Górach Skalistych zostaje odkryte zamarznięte ciało pani ekolog. (Pomijając wszystko inne, autor jest świetnym pisarzem, polecam)

Robert Goddard-Bez śladu. Trup w górach na wyspie Rodos.  (Forum Kryminały i sensacje podpowiedziało. Nawet mam w biblioteczce, ale nie czytałam, czas nadrobić zaległości.)


Jean Christopher Grange-Purpurowe rzeki. Trup w Alpach francuskich (to mój ukochany kryminał + notabene genialny film)


Elizabeth George - Czerwień grzechu  (Świeżynka od Soni Dragi, akcja rozgrywa się w górkach i pagórkach Kornwalii).

Bernard Minier – Bielszy odcień bieli 

 
Glenn Mead - Pajęczyna kłamstw. Na odległym lodowcu w Alpach szwajcarskich zostaje znalezione zamrożone martwe ciało, ofiara zagadkowego zabójstwa. (Propozycja z forum Kryminały i sensacja)


Genialna seria Eliota Pattisona, które rozgrywają się w górach Tybetu: Woda obmywa kamień, Piękne duchy i inne.

A z kryminałów w górach, jeszcze klasyka PRL (polecana przez forum Kryminały i sensacje), akcja kilku rozgrywa się w rodzimych Tatrach.
Np. z serii Ewa wzywa 07:
Osęka Janusz - Śmierć w glebie Kirkora 
Lembowicz Tadeusz - Śmierć pod Obidową
Edigeya - Sprawa Niteckiego, Zakopane
Patkowski - Strzały w schronisku  


Zbigniew Zeydler Zborowski -  Zbrodnia na Cyrhli Toporowej 

Także królowa kryminałów umieszcza akcję jednego z opowiadań w 12 pracach Herkulesa Christie w hotelu na  alpejskim szczycie. 

I jeszcze autor Jacek Rębacz (polecany na forum Kryminały i sensacja, a bliżej mi nieznany):
Zakopane. Sezon na samobójców
Zakopane. Pokój z widokiem na cmentarz

Jeżeli jeszcze jakieś pozycje przychodzą wam do głowy wpisujcie.

Zapraszam do zabawy....

9 komentarzy:

  1. No to chyba pierwszy i ostatni raz wygrałam jakieś wyzwanie:) Bo teraz z tymi górami to na pewno będę mieć problem. Purpurowe rzeki są genialne! Film też. Co do angielskich kryminałów, to oczywiście Agatha Christie, mam całą półkę, więc teoretycznie ze 30 do przeczytania, w praktyce pewnie pożrę ze 2-3:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy temat - kryminały z akcją w górach :)
    Będzie więcej frajdy przy wyszukiwaniu odpowiedniego :)
    Bardzo lubię wertować swoje półki w poszukiwaniu książek na wyzwania, czytanie opisów książek i próba dopasowania ich do konkretnego wyzwania sprawia mi wiele przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje dla naszej Pożeraczki :) Oj będzie zdecydowanie trudniej - podniosłaś poprzeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł na kryminał - góry. Przypominam sobie jedynie "Operacja Seegrund" Kobr i Klupfel - z tego co pamiętam, to trochę o górach (i nartach) też tam było.

    Czy to przypadek, że przy mojej recenzji "Gotenhafen" nie ma nazwiska autorki, czy też tak ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo nie podałaś w tytule, a ja nie mogłam na okładce się doczytać. Wpisuję tylko to co wyrażnie widać, albo jest podane.

      Usuń
  5. Gratuluje wszystkim uczestnikom wyzwania i powodzenia życzę w kolejnych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kryminały z akcją w górach, to faktycznie wyzwanie. Cóż, ciekawa jestem jak mi pójdzie. =)

    OdpowiedzUsuń
  7. z akcją w górach? hmmm... nie wiem czy mam takowe, ale jak już napisałam w zakłądce wyzwania - angielski kryminał przeczytany także marzec/kwiecień zaliczony choć jedną lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, nie udało mi się w ubiegłym miesiącu zrealizować planów, nie przeczytałam polskich kryminałów i w związku z tym pytanie mam. Można nadrabiać zaległości? Byłoby miło :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.