piątek, 22 marca 2013

Wywiad z Hanną Cygler - zbieramy pytania...

Wracamy do cyklu wywiadów z pisarzami i innymi ciekawymi osobami. Zimową pora trochę po macoszemu potraktowałam ten projekt, ale wiosna tuż tuż, więc postanowiłam dokonać małej reaktywacji....
Na pierwszy ogień bierzemy Hannę Cygler...
Pani Hanna to znana i niezwykle lubiana autorka poczytnych powieści:
  • 2003 – 3 razy R (Wyd. Cztery Strony Świata, wyd. 2: 2005, Wyd. Kurpisz)
  • 2004 – Tryb warunkowy (Wyd. Kurpisz)
  • 2004 – Deklinacja męska/żeńska (Wyd. Kurpisz)
  • 2004 – Przyszły niedokonany (Wyd. Kurpisz)
  • 2004 – Przekład dowolny (Wyd. Kurpisz)
  • 2004 – Głowa anioła (Wyd. Kurpisz)
  • 2004 – Kolor bursztynu (Wyd. Kurpisz)
  • 2004 – Dwie głowy anioła (Wyd. Kurpisz)
  • 2007 – Czas zamknięty (Wyd. Felberg)
  • 2008 – Pokonani (Wyd. Felberg)
  • 2010 – Odmiana przez przypadki (DW REBIS))
  • 2011 – Dobre geny (DW REBIS)
  • 2012 – Bratnie dusze (DW REBIS)
  • i najnowsza W cudzym domu (DW REBIS), którą recenzowałam tutaj.
Zapraszam do zadawania pytań autorce w tym wątku w komentarzach, macie na to czas do 01 kwietnia br do godz. 23.59. Później prześlę pytania do p. Hanny i poczekamy na odpowiedź.
Czekamy na wasze pytania:)

9 komentarzy:

  1. Ja porzuciłem u siebie wywiady i trochę mi tego brakuje. Myślę, że kiedyś do tego wrócę,ale na razie codzienność i pisanie własnej książki zabiera mi zbyt wiele czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaaa to ta autorka, ktorej tytuły przypominają mi naukę angielskiego ;-) Pomyślę nad pytaniami :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. 1Czy lubi Pani okres gdy "trzeba" promować swoją książkę ( spotkania autorskie z czytelnikami wywiady itd?
    2. Wielu autorów prowadzi blogi książkowe dzięki czemu może zaglądać na strony czytelników i czytać jakie jest ich zdanie na temat danej pozycji literackiej.Czy Pani przegląda i komentuje blogi książkowe ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ne znam twórczości Hanny Cygler, ale chciałbym to zmienić. Zadam jednak 3 pytania, na które chętnie oczekuje odpowiedzi.

    1. Dlaczego rozpoczęła pani przygodę z pisaniem książek? Czy jest tylko pasja, czy kryje się za tym coś więcej?
    2. Od której książki najlepiej rozpocząć pierwsze spotkanie z pani twórczością.
    3. Skąd pani czerpie inspiracje do swoich powieści. Czy są to historie z życia wzięte ubarwione fikcją literacką, czy może tylko sama fikcja?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja z innej beczki Anetko, właśnie przyszła mi zamówiona niedawno (po przeczytaniu recenzji u Ciebie) książka S. Clarke "Jonathan ...". Już się nie mogę doczekać powrotu z pracy :-) Zapowiada się magiczny weekend ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie znam Hanny Cygler, ale sporo o jej książkach czytałam i mnie zainteresowała jako pisarka.
    A to moje pytanie : Pani Hanno dlaczego i dla kogo pani pisze?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam :)

    Jak Pani ocenia pozycję pisarza w całej machinie wydawniczej?

    Czyją twórczość ceni Pani ponad wszystko i myśli sobie "oj chciałabym kiedyś tak pisać..."?

    OdpowiedzUsuń
  8. 1. Tryb warunkowy, Przyszły niedokonany, Odmiana przez przypadki ... ilekroć napotykam te tytuły przypominają mi się czasy szkolne i wkuwanie gramatyki języków obcych. Dlatego muszę zapytać, skąd własnie takie pomysły?

    2. Zbieracz truskawej, jabłek, gruszek, nauczyciel akademicki, malarz pokojowy to tylko kilka z wielu zajęć, które nie są Pani obce. Co sprawiło, że to właśnie pisanie stało się Pani "stałą przystanią" ?

    3. Piszę dla przyjemności, a nie dla męki twórczej. To zdanie znalazłam na Pani stronie. Czy nadal pisze Pani zgodnie z tą dewizą czy też odczuwa już Pani pewne poczucie "obowiązku" wobec wiernych fanów ?

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.