niedziela, 26 września 2021

Maestro - Justyna Mietlicka

 

Wydawnictwo Zysk i S-ka, Moja ocena 5/6
To moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki i muszę przyznać, bardzo udane.
Mietlicka w bardzo ciekawy sposób opowiada historię tytułowego maestra. Jest nim Jerzy, dojrzały mężczyzna, z rodziną, przeszłością, przyzwyczajeniami, fascynacją na równi pięknymi kobietami, jak i...miętówkami. To mężczyzna uważający siebie za ideał, spełnienie męskości, a także po trupach dążący do celu, dla pracy i kariery gotowy na wszystko, absolutnie wszystko. Życie rodzinne, najbliżsi są dla niego niczym. Traktuje ich instrumentalnie wtedy gdy ich potrzebuje. Zupełnie się z bliskimi nie liczy.
Pewnego dnia wybucha skandal, który zmienia całkowicie życie bohatera, a jego poglądy i drogę życiową stawia pod wielkim znakiem zapytania. O co chodzi? Co z tego wyniknie? Tego dowiecie się z lektury tej bardzo dobrze i ciekawie napisanej książki.
Autorka porusza wiele ważnych, życiowych problemów. Od bycia nieomylnym, bezkompromisowym macho, poprzez podejście do innych ludzi, traktowanie ich instrumentalnie, aż po miłość, wierność, lojalność.
Ocenie poddane zostanie postępowanie samego Jerzego, ale nie tylko. Mietlicka ostro przygląda się żonie Jerzego. Kobieta mimo niedoskonałości charakteru męża, jego postępowaniu, niewierności oraz wielu innych wad, trwa przy nim, ciągle, pewnie. W pewnym momencie żona Jerzego jest jedyną pewną rzeczą, osoba w jego otoczeniu. Co sprawia, iż notorycznie zdradzana, poniżana, traktowana instrumentalnie kobieta trwa przy swoim mężczyżnie? Warto o tym przeczytać. Ja co prawda nie zmieniłam zdania o takim postępowaniu kobiet, ale spojrzałam na nie odrobinę inaczej.
Poruszany jest także temat bardzo trudnego macierzyństwa oraz kilka innych zagadnień.
To naprawdę bardzo ciekawa, dobrze napisana i życiowa opowieść. Wiele czytelniczek odnajdzie w niej większe lub mniejsze okruchy własnego życia, przejrzy się niczym w lustrze.
Opowieść pełna życiowych sytuacji, prawd i półprawd, różnych odcieni szarości. Warto przeczytać, warto przemyśleć. Jestem zaskoczona, jak dobra jest tak książka. Zaskoczenie.  Polecam.


1 komentarz:

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.