wtorek, 28 września 2021

Jeżeli jesteś - Hanna Dikta

Wydawnictwo Zysk i S-ka, Moja ocena 5/6
Bardzo poruszająca kontynuacja Trogirskich wakacji. I teraz mam zagadkę. co wam o Jeżeli jesteś napisać, żeby nie spojlerować pierwszej części.
Może napiszę tylko tyle, iż autorka po raz kolejny zabiera nas do Chorwacji i na równi prezentuje piękno tego kraju, jak i trudne, wręcz dramatyczne oraz bardzo bolesne losy głównej bohaterki Olgi.
Jeżeli jesteś jest bezpośrednią kontynuacją Trogirskich wakacji. Hanna Dikta w drugiej części odpowiada nam an wiele ważnych pytań, które pojawiły się na zakończenie wcześniejszego tomu.
W Trogirskich wakacjach było wiele pytań, zagadek, wielki ogrom bólu ciężko doświadczonej kobiety.
Jeżeli jesteś jest mniej bolesne, ale nadal trudne i pełne wahań, rozterek, emocji i bólu.
Pewna i to nawet spora zmiana następuje w głównej bohaterce, Oldze. Olga z Trogirskich wakacji to osoba wręcz umęczona bólem, rozpacza, szukająca spokoju i odpowiedzi na bolesne pytania oraz próbująca przeżyć traumatyczne wydarzenia związane z jej córką.
Olga z Jeżeli jesteś to kobieta, która w pewien sposób przepracowała traumę, odrobinę ułożyła sobie pewne sprawy w głowie i sercu. Teraz jest mocniejsza, silniejsza, mam wrażenie, że pewniejsza, krocząca w sposób wyprostowany chociaż nadal poraniona, szukająca, cierpiąca.
Dodatkowo na pierwszy plan wychodzi chęć, nieśmiała, ale zawsze, ułożenia sobie życia, poszukania miłości, zrozumienia. Czy to Oldze się uda? Czy jej życie się ułoży?
Na te i wiele pytań znajdziecie odpowiedż w obu częściach książki.
Polecam. Dobra, życiowa lektura. Obie części takie są. idealne książki na jesień i nie tylko.Po prostu życie i życiowe problemy z nich aż kipią. Jestem przekonana, iż lektura obu tomów uprzyjemni wam jesienny czas, sprawi, iż na chwilę zapomnicie o problemach dnia codziennego, a może kilka osób w problemach Olgi i ich rozwiązaniu znajdzie receptę dla siebie...

1 komentarz:

  1. Nie wiedziałam że jest to kontynuacja, więc muszę koniecznie szybko przeczytać pierwszą część, bo ta bardzo mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.