poniedziałek, 24 czerwca 2013

KONKURS - Oddam Piastów w dobre ręce;)

Kochani:) dzięki Wydawnictwu Bellona mam dodatkowy egzemplarz Piastów, Sławomira Kopra.
Tak, jak napisałam tutaj w recenzji, (...) nie jest to pozycja naukowa, raczej zbeletryzowana forma części naszej historii, osoby zajmujące/interesujące się historią znajdą w niej niewiele nowych informacji, ale dla osób, które historię obchodzą wielkim łukiem, dla osób chcących w dzieciach zaszczepić chociażby sympatię do historii Polski, chęć poznawania naszych dziejów, jest to doskonała pozycja. Miejsca ukazane i opisane przez Sławomira Kopra mogą być doskonałym pomysłem wakacyjnych wypraw rodzinnych. 

Żeby jednak nie było za łatwo, na książkę trzeba zasłużyć, należy odpowiedzieć na pytanie - który władca z dynastii Piastów budzi twoja sympatię (lub antypatię) i dlaczego:)?!

Odpowiedzi na pytanie wpisujcie tutaj w komentarzach. Każdy może wybrać tylko 1 Piasta:) Może to być kobieta lub męźczyzna, mamy równouprawnienie. A, że drzewo genealogiczne dynastii jest spore, jest też w kim wybierać.
Na odpowiedzi macie czas do końca czerwca 2013r. do godz. 23.59.
Zwycięzcę podam w ciągu 7 dni, czyli do 07 lipca 2013r. Zostanie on wyłoniony na drodze losowania przez Sierotka, którym najprawdopodobniej będzie któreś moje dziecko.

Książkę wyślę na adres w Polsce w ciągu 7 dni od otrzymania adresu.


Przypominam o innym konkursie, o tutaj
zbieramy pytania do wywiadu z Wojciechem Chmielarzem, autorem doskonałych  kryminałów. Do wygrania kryminał autora. 

5 komentarzy:

  1. Ojej, jak ja uwielbiam historię średniowieczną i w ogóle historię dynastii Piastów... nawet pisałam z tego tematu maturę - pamiętam do tej pory, chociaż było to już 9 lat temu :) A jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie - cóż, trudno, bo ja w ogóle jestem fanką tej epoki, ale chyba jednak Mieszko I - chociaż nie był królem, to jednak zdobył masę ziem, którą zostawił synom, i to dzięki niemu możemy w ogóle mówić o państwie polskim. Dla mnie to jest władca, który w stu procentach zasłużył sobie na miano króla :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wybieram Bolesława Chrobrego, dlaczego? Ano dlatego, żepo lekturze książki Cherezińskiej, wydaje się przesympatyczną postacią. Stuprocentowym mężczyzną, a w dzisiejszych czasach takich brak. Takich co to i by ryknęli, i niedźwiedzia powalili a jednocześnie można było się dopatrywać jakichś romantycznych akcentów.
    Dodatkowo pierwszy Król, dzielny wojak, człowiek otwarty na Europę.
    Bolek rządzi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako mieszkanka Trzebiatowa sympatią darzę Anastazję, córke Mieszka II Starego. Księżna Anastazja była żoną Bogusława I z rodu Gryfitów. Po śmierci męża zamieszkała w Trzebiatowie, doprowadzając do jego rozwoju.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ulubionym Piastem uczyniłam już jakiś czas temu Bolesława V Wstydliwego, ostatniego z małopolskiej linii dynastii, z prostego powodu. W 1279 r. - ostatnim roku swojego życia - założył miejscowość Bolesław, moją rodzinną wieś, w której już niestety nie mieszkam, ale zawsze będzie ona moim miejscem, moją małą ojczyzną, domem moich rodziców, dziadków, przodków. Ciekawa jest też dla mnie historia małżeństwa Bolesława z Kingą, ogłoszoną świętą w 1999 r. Razem z żoną złożył śluby czystości, więc małżeństwo nie zostało skonsumowane. Bolesław według swoich poddanych miał być wyjątkowo skromny, pobożny i co interesujące - miał darzyć głębokim szacunkiem kobiety ze swego otoczenia.

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.