czwartek, 8 czerwca 2023

Nić przeznaczenia - Anna Sakowicz

 



Wydawnictwo Luna, Moja ocena 5,5/6

Po wyjątkowej Jaśminowej sadze, Anna Sakowicz zaprasza nas po raz kolejny do Sagi Muślinowej. Mam za sobą lekturę 6 książek autorki, w tym 1. tomu Sagi Muślinowej. Mniej więcej wiedziałam czego się spodziewać, ale i tak jestem zaskoczona. Oczywiście zaskoczenie jest nad wyraz przyjemne.
Bohaterami jest wielodzietna rodzina Wilamowskich, która mieszka w Lidzbarku i tam para się krawiectwem. Ich pogodne, porządne, w miarę szczęśliwe życie pewnego dnia pryska. Los to jak loteria, nigdy nie wiadomo co w kolejnym dniu nam przypadnie na loterii. Tak jest z Wilamowskimi.
Wydarzenia, które mają miejsce w 1. tomie sagi są straszne i burzą ich dotychczasowe życie. Jest to początek wydarzeń, ale i zmian, jakie zajdą w ich życiu. Byłam ciekawa, jak dalej potoczą się losy bohaterów.
Nie chcę wam spojlerować, szczególnie osobom, które lekturę 1. części maja jeszcze przed sobą. Napisze tylko, ze w Nici przeznaczenie wszystko zaczyna się od wojny, która wybucha i pochłania wszystko, co stanie na jej drodze. W wir wojennej zawieruchy zostaje wciągnięta także rodzina Wilamowskich. Zostają oni zmuszeni do opuszczenia rodzinnego domu. Ich tułaczce nie ma końca. Wygnanie, rozproszenie rodziny, dramaty, nędza, a czasem i głód oraz śmierć, to początek Nici przeznaczenia. Trzeba autorce przyznać, iż niezwykle zręcznie wplotła wielkie dramaty bohaterów w jeszcze większa światową tragedię. II wojna światowa to było piekło i Sakowicz świetnie to prezentuje.
A to dopiero początek tego, co spotka Wilamowskich. Więcej nic nie zdradzę. Napiszę tylko, że ponownie to świetna lektura, a autorka po raz kolejny mnie zachwyciła. Tym razem Sakowicz na plan pierwszy wysuwa także kobiety, których siła, walka o życie, przetrwanie, jutro staje się osią napędową książki.
Z lektury będą zadowoleni zarówno miłośnicy historii, jak i wielbiciele sag rodzinnych. Całość mistrzowsko napisana, wspaniale dopracowana.
Wilamowscy to różnorodna, spora rodzina. To ludzie, których trudno nie polubić, mimo iż charaktery niektórzy mają ciężkie. Bardzo się z nimi zżyłam i niecierpliwie czekam na dalszy ciąg ich losów. Rodzina krawca Wawrzyńca Wilamowskiego poprzez swoją niedoskonałość i wyjątkowe pióro pisarki sprawia, iż lektura jest wyjątkową przyjemnością, a bohaterowie stają się bliscy jak żadni inni. Polecam.


1 komentarz:

  1. Poznawanie tego cyklu jeszcze przede mną. Na pewno po niego sięgnę.

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.