piątek, 24 lutego 2023

Zwodniczy punkt - Dan Brown

 



Wydawnictwo Sonia Draga, Moja ocena 4/6
Powrót do Browna, po latach. Byłam ciekawa, ja teraz odbiorę Zwodniczy punkt. Kilka lat temu książka bardzo przypadła mi do gustu.
Bez wątpienia to inna opowieść niż ta z Robertem Langdonem w roli głównej.
Tym razem bohaterką jest piękna (bo jakże by inaczej) Rachel Sexton – analityk wywiadu pracująca dla prezydenta Stanów Zjednoczonych. Pewnego dnia prezydent zleca Rachel tajna misję. Ta misja może zmienić wszystko.
Walka toczy się o prezydenturę, ogromną władze i panowanie nad ludźmi na nieomal całym świecie. I zaczyna się :)
Bez wątpienia Brown to sprytny, sprawny i pomysłowy pisarz. Jego książki (niezależnie od tego, kto jest ich bohaterem) są pisane wg. tego samego schematu. Zapewnia on przewidywalny przebieg wydarzeń i identyczny finał. Gwarantuje także niezłe emocje oraz trzymającą w napięciu lekturę mimo, iż w pewnym momencie nagromadzenie zaskakujących, czasami kuriozalnych wydarzeń wręcz zdumiewa. Warto jednak przymknąć oko. Dan Brown ma po prostu swój styl. Albo się go lubi albo nie.
Owszem jest to zabijacz czasu, ale przy tym dobra lektura na kilka godzin. Zwodniczy punkt i inne książki Dana Browna bez wątpienia sprawdzą się przy takiej aurze, jaką mamy teraz za oknem. Czasami taka lektura jest potrzebna. Nie codziennie można czytać noblistów :)
Jeżeli szukacie w miarę inteligentnego, trzymającego w napięciu thrillera Zwodniczy punkt będzie dobrym wyborem. Ponowna lektura tej książki była sporą przyjemnością pomimo tego, iż to pozycja słabsza niż słynny Kod Leonarda da Vinci. Jednak nadal to dobra książka. Przypomniałam sobie dlaczego kilka lat temu pochłaniałam wszystko autorstwa Dana Browna. Jednak od razu nadmienię, na tyle Browna mi wystarczy. Po kolejne jego książki nie sięgnę teraz. Może za kilka lat....



2 komentarze:

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.