środa, 17 grudnia 2014

Najlepsze polskie książki 2014r....

Co prawda podsumowanie blogowe będę robić po Świętach, ale Xiegarnia.pl tutaj (klik)  zamieściła własny ranking. Przejrzałam i... 
1. Olga Tokarczuk „Księgi Jakubowe” jeszcze nie czytałam, ale mam, mam i jestem bardzo pozytywnie do tej lektury nastawiona;
2. Andrzej Stasiuk „Wschód” nie czytana, ale jest w worku od Mikołaja, dla mojego męża. Ktoś z Was czytał? Podzielcie się wrażeniami.
3. Magdalena Tulli „Szum” także nie czytana, ale jest u przyjaciółki. Za kilka dni jadę do Polski na Święta, pożyczę i na pewno przeczytam. Tyle dobrego o tej książce czytałam, słyszałam. 
4. Michał Cichy „Zawsze jest dzisiaj”pozycja absolutnie nieznana. Ktoś czytał, zna, może napisać kilka słów?
5. Ignacy Karpowicz „Sońka”...o Boże..czytałam, przeczytałam, nie zrozumiałam zbytnio, a na pewno nie zachwycam się.
6. Inga Iwasiów „W powietrzu” nie czytałam, nic nie wiem o tej książce. Ktoś czytał? Ktoś poleca?
7. Wioletta Grzegorzewska „Guguły” j.w. nieznane, nieczytane....
8. Janusz Rudnicki „Życiorysta” j.w.
9. Magdalena Parys „Magik” mam, mam, mam:) na dniach będę czytać. Po rewelacyjnym Tunelu tej autorki jestem bardzo, bardzo optymistycznie do lektury Magika nastawiona.
10. Zbigniew Kruszyński „Kurator”mam, czytałam, byłam i jestem nadal zachwycona. Polecam gorąco. Moja recenzja tutaj (klik).

A jaki jest Wasz stosunek do tej listy? Zgadzacie się z nią? Może dodalibyście inne tytuły?

6 komentarzy:

  1. Niestety żadnej z tych książek nie czytałam, ale na stosiku mam ,,Wschód", więc niedługo po niego sięgnę i podzielę się wrażeniami!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek :/
    Zapraszam Cię do głosowanie na książkę roku 2014 na moim blogu. Na głosujących czeka nagroda książkowa. Zwycięzca będzie miał szansę sam wybrać tytuł ( z mojej biblioteczki :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyli widzę, że czytasz sporo literatury którą uznaje się za najlepszą u nas.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten rok obfitował w interesujące nowości wydawnicze, czy dobre - nie wiem, bo większości z nich nie czytałam, jak zwykle sięgam tylko po starocie. Z powyższej listy najchętniej przeczytałabym ,,Księgi Jakubowe", ,,Szum", ,,Sońkę" i ,,Wschód".

    OdpowiedzUsuń
  5. Sońkę chcę przeczytać bardzo bardzo, to książka, która ciągle za mną chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Księgi Jakubowe" dostałam pod choinkę i właśnie czytam- rewelacja! Magdalenę Tulli bardzo lubię, więc jeśli będzie wbibliotece to chętnie sięgnę. Inga Iwasiów jest mi bliska ze względów historyczno- sentymentalnych- wychował nas ten sam uniwersytet, więc jeśli dostanę to tez przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.