środa, 16 marca 2016

Filmik z Wiednia


Jako relaks proponuję obejrzenie 3-minutowego filmiku , wyszperanego i nie ukrywam po części opublikowanego z myślą o Kasi M. wielbicielce Franciszka Józefa :D
Kasiek, filmik dla ciebie :)
Prezentowany jest na nim cudowny budyneczek, Hofpavilon w Hietzing (13. dzielnica Wiednia) znajdujący się jakieś 900 m od mojego domu.
Pawilon ten był stacją kolejki wybudowaną w 1899 roku przez słynnego Otto Wagnera wyłącznie dla rodziny cesarskiej oraz jej dostojnych gości.
Co ciekawe cesarz Franciszek Józef w ogóle będący przeciwnikiem wszystkich nowinek technicznych, a więc i kolei, skorzystał z tego pawilonu tylko dwa razy. Poza tym z centrum Wiednia ze swojej rezydencji Hofburg przyjeżdżał do rezydencji podmiejskiej, jaką był znajdujący się obok Pałac Schonbrunn karetą, powozem. Kolei unikał.
Pawilon na długie dekady popadł w zapomnienie i bodajże 1,5 roku temu został po gruntownej renowacji udostępniony zwiedzającym. Wnętrza są cudowne. Przepiękny dywan, ściany wyłożone drewnem i szkłem, stylowy kominek marmurowy z elementami z mosiądzu. Kopułę dekorują pozłacane i szklane motywy liści i kwiatów.
Nie trzeba znać niemieckiego, nie trzeba rozumieć tego co na filmie mówi kustosz, żeby zachwycić się wnętrzem. Polecam film i zwiedzenie na żywo, przy okazji bytności w Wiedniu.
Ps. pan kustosz ma przepiękny akcent. Ja mimo mieszkania w Wiedniu nie mogę się takowego ciągle dorobić 


2 komentarze:

  1. Kochanie!! ogromnie Ci dziękuję!!!

    Kustosz ma nie tylko cudowny akcent, ale i jest słodziutki, weź się tam przejdź i mnie z Nim umów!! Świetnie piekę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) stuknięta jesteś:) a serio w sobotę idę, bo w weekendy można zwiedzać. Taki kawalątek od mojego domu i jeszcze nie dotarłam.
      A pan kustosz milutki, nie powiem i jak na Austriaka przystojny :)

      Usuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.