niedziela, 8 stycznia 2012

Magiczne miejsce- Agnieszka Krawczyk

Wydawnictwo SOL, Okładka miękka, 286 s., Moja ocena 5,5/6
Książka ciepła, pogodna, podbudowująca na duchu i dająca nadzieję, a przy tym pełna humoru.
Któż z nas nie marzył o ucieczce z pełnego zgiełku, hałaśliwego miasta na cudowną wieś, gdzie czas płynie innym trybem i można spotkać niezwykłych ludzi? Powieść Magiczne miejsce opowiada historię życia na prowincji, w małej, ale za to bardzo malowniczej wiosce. Jej mieszkańcy są niezwykle oryginalnymi osobami: urocza i tajemnicza pani sołtys po amatorsku zajmuje się astronomią, wiekowa (ale jakże dziarska i pełna humoru) szlachcianka wytwarza perfumy dawnymi metodami, jest pasjonat piractwa i literatury marynistycznej, Alinka- wielbicielka Harry'ego Pottera i czarów i wiele, wiele innych ciekawych i niebanalnych postaci. Ale Magiczne miejsce to nie tylko opowieść o ciekawych ludziach żyjących w zapomnianej przez Boga po pegerowskiej wsi, ale także historia "pana ministra", czyli mężczyzny w epicentrum kryzysu wieku średniego, mającego dotychczas bardzo dobrą pracę w jednym z ministerstw, mężczyzny, który kupuje popadający w ruinę dworek wraz z niczego sobie działką liczącą 100ha i postanawia odpocząć. Na początku chce on tylko odpocząć, ale Ida (wioska w której rozgrywa się akcja powieści) i jej mieszkańcy sprawiają, że...No właśnie, żeby się dowiedzieć "co" trzeba sięgnąć po książkę Agnieszki Krawczyk. Magiczne miejsce nie jest kolejna banalną książką o przeprowadzce, zmianie trybu życia i wsie sielskiej- anielskiej. Jest to na prawdę niezwykła, magiczna opowieść, która czyta się z uśmiechem, a kończy z żalem, ze to już koniec i, że samemu nie można przenieść się do Idy.
Książka niezwykle pozytywna, ciepła i pełna magii, a co ważne została napisana prostym, interesującym językiem. Podoba mi się także okładka- pogodna, ciepła. grafika.  
Może autorka pomyśli o napisaniu kontynuacji losów bohaterów- mieszkańców Idy.
To druga książka Agnieszki Krawczyk, która przeczytałam.  Pierwszą było Napisz na priv. Bardzo chciałabym sięgnąć po nową książkę autorki - Morderstwo niedoskonałe. 
 Wszystkie informacje o autorce znajdziecie tutaj.





4 komentarze:

  1. Mnie się też bardzo w Idzie spodobało :) Przede wszystkim idealnie podeszło mi poczucie humoru, tym bardziej więc się cieszę, że nabyłam sobie "Napisz na priv" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro podobało ci się Magiczne miejsce, to Napisz na priv także powinno przypaść ci do gustu. przez większą część lektury, uśmiech nie schodził z mojej twarzy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie natknęłam się na tą książkę, a po przeczytaniu Twojej recenzji mam wrażenie, że absolutnie muszę ją mieć. Pełno po księgarniach książek obiecujących miła, przyjemną, pozytywną lekturę, dlatego czasem trudno oddzielić ziarno od plew. Magiczne miejsce wygląda raczej na ziarno :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Magiczne miejsce jest ziarnem zdecydowanie:) W tym zalewie rozlewisk, zalewisk, pensjonatów etc. ta książka jest na prawdę niczym powiew czegoś innego. Nie jest to Dostojewski, ani np. Sienkiewicz, ale dobra literatura, pełna ciepła, humoru...polecam.
    A w ogóle Viv-witam na blogu:)

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.