wtorek, 11 września 2018

Sprawa honoru. Dywizjon 303 Kościuszkowski: zapomniani bohaterowie II wojny światowej - Lynne Olson, Stanley Cloud

Wydawnictwo Marginesy, Ocena 5,5/6
Recenzja mojego męża.

Wychowałem się na kultowym dla mnie Dywizjonie 303 Arkadego Fiedlera, przeczytałem wiele innych książek o tej tematyce, w związku z tym część faktów, które zamieszczone są w omawianej książce znalem, wiedziałem o nim. Nie przeszkadzało mi to jednak z zadowoleniem czytać książki. To naprawdę świetna lektura. 

To książka doskonale napisana, pełna ciekawych faktów, wspaniałych, niezwykłych postaci. Co najważniejsze zarówno postaci, jak i wydarzenia, jakie znajdziemy na kartach książki, są autentyczne. 
Autorzy w ciekawy sposób opowiadają historię polskich pilotów, ludzi dzięki których odwadze i męstwu udało się uratować Anglię w 1940 roku.
Osoby nie lubiące historii, ew. II wojny światowej mogą się skrzywić. Bez obaw, dajcie książce szansę. Co prawda zawiera ona sporą dawkę historii, ale zaserwowana jest ona w arcyciekawy, niezwykły sposób. Jestem przekonany, iż o bohaterach Dywizjonu 303 dowiecie się z tej lektury więcej niż z lekcji historii. 
Na osobną uwagę zasługują wspaniałe portrety pięciu wojennych bohaterów, naszych polskich pilotów, których męstwo, profesjonalizm, poświęcenie sprawiły, że Anglia ocalała, a my możemy, ba powinniśmy być z nich dumni. Warto tych ludzi poznać i nigdy o nich nie zapominać.
Obecny rząd zamiast karania, drogich plakatów, patetycznych mów lepiej by zrobił wręczając anglojęzyczne egzemplarze książki tym co dobrze, a przede wszystkim co źle mówią o Polsce i Polakach w czasie II wojny światowej. Treść Sprawy honoru powie wszystko.
Książka prezentuje kawał porządnie opracowanej historii, ukazuje sylwetki niezwykłych ludzi. Trzeba ją przeczytać. To jedna z tych książek, których treść sprawia, iż nie tylko do niej wrócimy, ale jesteśmy z niej i jej bohaterów dumni.
Z założenia miała być to pozycja przygodowa z elementami historii, przeznaczona dla czytelnika spoza Polski. Mimochodem książka stała się czymś wyjątkowym, wspaniały. Gorąco zachęcam do lektury.

4 komentarze:

  1. Książka będzie idealna dla mojego narzeczonego. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Na początku pomyślałam, że to chyba nie jest książka dla mnie, ale myślę jednak, że mogłabym dać jej szansę skoro to naprawdę dobra lektura. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z ogromną ciekawością sięgnę po tę książkę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jest za późno, żeby poznawać historię...

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.