wtorek, 12 stycznia 2016

Książki z Rzymem, Wenecją, Włochami w tle..

Polećcie proszę lektury z Włochami w tle. W sumie region, miasto są mi obojętne, ale najbardziej interesują mnie Wenecja i Rzym...
Oto moje sprawdzone propozycje.


Może dodacie jakieś inne tytuły..będę wdzięczna.


Na początek seria wenecka, czyli jak dla mnie mistrzowskie kryminały pióra Donny Leon z komisarzem Brunettim w roli głównej. 

 




Z Wenecją związane są jeszcze 2 powieści Jonathana Holta, niecierpliwie czekam na tom 3.



Z Wenecją związana jest także jedna z powieści Henry'ego James'a
 




Wenecja z serii miejskich biografii:) Polecam, świetnie napisana.

 



Seria 2 thrillerów, 1 rozgrywa się w Wenecji, drugi (tego samego autora, z tymi samymi bohaterami) w Rzymie:


 
 Rzymu i Wenecji dot. też 2 świetne kryminały Davida Hewsona:
 
 
Rawenna, Florencja, Ferrara i kryminał z Dante Alligherim w tle:) Polecam.
 











Sycylia w tle i kryminały Camilleriego:



Na 1. miejscu (jeżeli chodzi o rzymskie książki) 2 fenomenalne książki:

 


Tych pozycji nie muszę chyba nikomu przybliżać.

Poza tym:
Równie doskonała Trylogia rzymska


 


Seria antycznych kryminałów: 


Seria Rzymianie, Maxa Gallo. Świetnie napisana, polecam.
 

Dobra seria o antycznym Rzymie:

 

Spoza serii rzymskie lektury:


 
Na zakończenie rzymskiego cyklu lektury - wspaniały Rzym z serii "miejskich biografii", czyli o Rzymie od samego początku. Bardzo ciekawe i unikalne spojrzenie na to niezwykłe miasto.


10 komentarzy:

  1. Wybierasz się?
    Sama będę kiedyś robić zestawienie książek, ale to bardzo kiedyś...

    Nie widzę tu "Aniołów i demonów" Dana Browna (Rzym).
    Poza tym: Rosita Steenbeek "W Rzymie jak w domu" (u mnie na blogu jest recenzja).
    Z kryminałów: David Hewson "Pora na śmierć" (Rzym/Watykan) i "Cmentarz tajemnic" (Wenecja).

    No i jest mnóstwo książek o Toskanii.

    Tyle przyszło mi na myśl, tak na już.

    Ja na razie próbuję nadrobić filmy o Rzymie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Brownie zapomniałam, tak dawno czytałam.
      A Hewsonem się zachwyciłam, ale jak widać mam sklerozę. Dodałam. Dzięki za przypomnienie.

      Książek o Toskanii jeszcze nie czytałam, chyba jako jedna z nielicznych w Polsce. Musze nadrobić zaległości.

      Usuń
    2. Do Rzymu, Florencji i Wenecji wybieramy się z mężem w tym roku, po raz enty. Ale nie dlatego robię to książkowe zestawienie włoszczyzny. postanowiłam po prostu uporządkować pozycje z Italią w tle. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że tak dużo książek ma akcję rozgrywającą się we Włoszech.

      Usuń
    3. Natchnęłaś mnie do poszukiwań. Sama jadę do Rzymu w lutym (po raz pierwszy) i niestety do tego czasu raczej nie zdążę nic przeczytać, ale chyba zrobię sobie taki zbiór książek jak kiedyś robiłam o Andaluzji i o Barcelonie.

      Masz jakieś sprawdzone kulinarne miejsca w Rzymie?

      Usuń
    4. Sprawdzonych nie mamy, chodzimy "na nosa" tam gdzie nie ma prawie turystów z dala od atrakcji turystycznych. Najlepsze moim zdaniem knajpy (jeżeli chodzi o centrum) są na Zatybrzu. Tam dociera najmniej turystów.

      Usuń
    5. To już kolejny głos na Zatybrze, więc chyba tam będziemy szukać. :)

      Usuń
  2. To, czego najbardziej mi brakuje w tym zestawie to cykl Colleen McCullough o starożytnym Rzymie. Uwielbiam Gravesa, lubię Saylora,Igguldena też z przyjemnością przeczytałam, choć nie całego; ale to co wyczynia McCullough, to zdecydowanie pierwsza liga. Książkę dostać można tylko w bibliotekach, na allegro ceny są przerażające. Notka w moim starym blogu:
    http://strona105.blogspot.com/2007/11/rzym.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tego cyklu. Mam nadzieję, że jakieś wydawnictwo go wznowi.

      Usuń
  3. Książki Browna mają w tle Rzym i Watykan. Mogą Cię zainteresować. Ostatnio czytałyśmy "Kod Leonarda da Vinci" i "Anioły i demony" :)

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko, bo akcja "Inferno" toczy się we Florencji i Wenecji. Uwielbiam Browna właśnie ze względu na te podróże po świecie.

      Usuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.