poniedziałek, 16 lutego 2015

Zapowiedź

Wyimaginowana, fantastyczna kraina Angrii, wymyślona w dzieciństwie przez rodzeństwo Bronte, to miejsce akcji opowiadań, stworzonych przez nastoletnią wówczas Charlotte. Choć niewątpliwie młodzieńcze, opowiadania te ukazują już przebłyski jej talentu, a także elementy i wątki, które później miała rozwinąć w pełni w swoich słynnych powieściach.
W Verdopolis młoda markiza musi poradzić sobie ze wstrząsającym sekretem, który zagraża jej szczęściu i małżeństwu. W wiejskiej rezydencji młoda mężatka nie może zrozumieć, dlaczego mąż nie pozwala jej się kontaktować ze światem.
Znachor - Tadeusz Dołęga-MostowiczTajemnice, knowania, arystokracja, miłość, piękne młode panny, dumni młodzieńcy - wszystko to łączy się i splata w opowiadaniach, tworzących ten zbiór.

I mój ukochany Znachor:) Jak ja kocham zarówno książkę, jak i film
Znakomity chirurg o międzynarodowej sławie, profesor Wilczur, zrozpaczony po odejściu ukochanej żony, włóczy się po mieście i w wyniku pobicia traci pamięć. Nie widząc kim jest tuła się po wioskach imając się przypadkowych prac. Wreszcie przygarnięty pod dach przez wiejskiego gospodarza, jako Antoni Kosieba zaczyna leczyć ludzi. Po udanej operacji kalekiego syna gospodarza, uzyskuje jego sława zaczyna się rozprzestrzeniać.
Zazdrosny o jego sukces miejscowy lekarz, grozi mu sądem za nielegalne praktyki...


3 komentarze:

  1. Strasznie się cieszę, że wydają u nas nieprzetłumaczone dotąd dzieła sióstr Bronte.
    Niebawem ukaże się też, po raz pierwszy po polsku, krótka powieść Elizabeth Gaskell - Panna Lois od czarów :
    http://www.ravelo.pl/panna-lois-od-czarow-elizabeth-gaskell,p100287764.html
    Wcześniej to samo wydawnictwo przetłumaczyło "Kuzynkę Phillis" Gaskell, o której pisałem u siebie.
    pozdrawiam :)
    tommy z Samotni

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety żadna z powyższych pozycji nie wzbudziła mojego zainteresowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Znachora" mam w starym wydaniu...Bińczycki to dla mnie Antoni Kosiba i oczywiście Bogumił...te dwie tylko role zapisały go już w panteonie ról niezapomnianych.....

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.