środa, 22 marca 2023

Chcę twojego życia - Amber Garza

 



Wydawnictwo Marginesy, Moja ocena 4/6
Bardzo nierówny, ale w kilku miejscach zaskakujący thriller. Może nie jest to top thrillerów, ale bez wątpienia to książka warta przeczytania mimo, iż historia w kilku miejscach jest zbyt przewidywalna. Za to zakończenie zaskakuje i to bardzo.
Całość oparta na zdartym do bólu szablonie - żona z zaburzeniami psychicznymi, wredny, paskudny i zdradzający mąż i ona, ta trzecia, kochanka. Do tego jedna próbuje ukraść życie tej drugiej. Prawie do końca nie wiemy, co w tej historii jest prawdą, a co wytworem wyobraźni, fantazją chorego umysłu. Autorka bardzo dobrze rozegrała aspekty mamienia czytelnika, zwodzi nas przez całą lekturę.
Jednak bohaterowie są dziwni. Wiem, zawsze jest tak, że ktoś wzbudza naszą sympatię, a inna postać wręcz przeciwnie. Tym razem jest odwrotnie. Bohaterowie tak nakreśleni, że nie da się ich polubić. Próbowałam, naprawdę próbowałam, ale nic z tego.
Niezbyt podobała mi się narracja w pierwszej osobie. Nie lubię takiego zabiegu. Zdecydowanie przeszkadza mi on w lekturze. Być może autorka chciała żeby czytelnik bardziej utożsamił się z główną bohaterkę, bardziej wczuł w jej sytuację. U mnie to nie zadziałało. Główna bohaterka, Kelly Medina wkurza, irytuje, ma się ochotę krzyknąć na nią albo nią potrząsnąć. Inni bohaterowie nie są lepsi.
Poza tym to niezła książka, ale bardzo nierówna. Są momenty bardzo dobrze napisane, trzymające w napięciu. Są jednak także takie, w które po prostu trudno się wczytać. Sprawiają wrażenie napisanych przez kogoś innego.
Całość do przeczytania w jeden wieczór, dla zabicia czasu, ale bez wielkich fajerwerków. Ot kolejny thriller, który czyta się w miarę szybko, ale równie szybko się o nim zapomni. Dobra lektura dla odprężenia i gdy nie wymagacie od książki intelektualnej rozrywki tylko miłego spędzenia czasu.
Nie zawsze da się czytać noblistów. Tego typu niewymagające thrillery także są potrzebne. Jednak oczekiwałam czegoś więcej, jakiegoś zapierającego dech w piersiach thrillera. Blurb to gwarantował oraz informacje od wydawcy. Jednak tego nie dostałam. Dostałam kilkugodzinną rozrywkę, thriller o którym za kilka dni nie będę pamiętać. Jednak nie żałuję lektury.



1 komentarz:

  1. Niedawno kupiłam sobie tę książkę i wkrótce planuję zacząć ją czytać.

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.