piątek, 21 grudnia 2012

Moja lektura na najbliższe dni i okruchy wspomnień związanych ze Światem Książki



To moja lektura na weekend:)

Trzymajmy kciuki za Świat Książki, nie wyobrażam sobie, żeby tego wydawnictwa nie było na naszym rynku. Pamiętam, gdy Świat Książki był klubową księgarnią, zapisałam się do niej z 15-16 lat temu. Pierwszą kupioną książką (jeszcze wtedy tylko wysyłkowo można było robić zakupy) była pozycja o opiece..nad niemowlakami:)
Co prawda książki już nie mam ("poszła" dalej), ale za kilkanaście miesięcy przydała mi się, jak znalazł:).
Na początku wydawnictwo zobowiązywało (o ile mnie pamięć nie zawodzi) do kupna co najmniej 5 książek rocznie. Niby był to obowiązek, ale dla mnie czysta przyjemność i tak pozostało do dziś.  
Tytuły od samego początku odpowiadały mi, książki były i są doskonale wydane, nic się nie rozłazi, papier nie żółknie, nie śmierdzi... Ostatnio z mężem robiliśmy porządki w książkach sprzed 10-20 lat (takie podwójne egzemplarze np. klasyki zalegające na poddaszu w stosikach) i cóż się okazało? Otóż 3/4 tych książek jest w stanie wręcz opłakanym (mimo, iz poddasze jest normalnie użytkowane, suche, ogrzewane), papier zżółkł, śmierdzi, książki się rozłażą..szkoda pisać. Aż serce nam krwawiło, jak trzeba było te pozycje wyłożyć dziadkowi zbierającemu makulaturę. Co istotne wśród tych książek ani jedna nie była wydana przez ŚK.
Za jakie książki najbardziej cenię ŚK? Zarówno za czytadła (Mave Binchy, Anę Veloso, Lesley Lokko, Danielle Steele i inne) jak i za wspaniałe pozycje historyczne i biograficzne. 
I na koniec wisienka na torcie- wspaniała Agnieszka, z którą rewelacyjnie się współpracuje. Taka właściwa osoba na właściwym miejscu mająca kontakt z blogerami to jest to, skarb dla wydawnictwa. Osoby, które współpracują z wydawnictwami same zapewne wiedzą, że czasami zdarzają się takie osoby (wyznaczone do kontaktów z blogerami), że blogować się odechciewa:). Współpraca z Agnieszką jest super.  

Na stronie https://www.facebook.com/RatujmySwiatKsiazki, 
można poprzeć ŚK. 


Może na waszych blogach znajdzie się też miejsce na wpis poświęcony ŚK i pozycjom z tego wydawnictwa, które czytaliście, może macie zdjęcia z książkami K lub samych książek w waszych biblioteczkach...
Kto nie ma bloga, a chciałby zamieścić zdjęcia książek ze Świata Książki, może je przysyłać na mojego emaila: anetapzn@gazeta.pl, pokaże je wszystkim tu na blogu (z waszymi nickami oczywiście obok).

5 komentarzy:

  1. Nie dajmy zginąć takiemu Wydawnictwu! Wielbiciele ŚK łączmy się !

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że moje pierwsze wspomnienia ze Światem Książki nie były takie pozytywne. Właśnie ze względu na te obowiązkowe kupowanie iluś książek, co w tamtych czasach dla osoby, która nie miala własnych dochodów było zabójcze. Człowiek przeglądał ofertę i żałował, że przez tą dziwną politykę i tak nic nie kupi... Gdy rozpoczęłam blogowanie, bardzo się zdziwiłam ile osób z nimi pracuje. Dopiero wtedy dowiedziałam się ile się zmieniło na lepsze. Tyle fantastycznych książek i świetnych autorów... Mam nadzieję że akcja pomoże...
    Anetko, czy ten apel wolno z Twojej strony skraść? Co prawda dziś czeka nas masa pakowania i muszę jeszcze uporać się z 1 recenzją ale może dałabym radę zamieścić wpis na blogu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wiesz z papierowymi wydawnictwami nie współpracuję więc wolałam się upewnić ;-) Za moment coś zmajstruję :-)

      Usuń
  3. No i widzisz, jaka akcja, na razie wrzuciłam recenzję, ale popołudniu wrzucę apel:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.