czwartek, 10 grudnia 2015

Gwiazdozbiór - Marta Zaborowska

Wydawnictwo Czarna Owca, Moja ocena 5/6
Gwiazdozbiór, to trzeci tom przygód doskonałej policjantki Julii Krawiec. To także dowód na to, iż debiutancki kryminał Zaborowskiej Uśpienie (recenzja tu klik) nie był dziełem przypadku, szczęśliwym fuksem nowicjuszki. Marta Zaborowska pisze świetne, z każdym tomem coraz lepiej, tworzy niepowtarzalne w klimacie, dopracowane w każdym calu, trzymające w napięciu kryminały. Oby tak dalej.
Tym razem główna bohaterka serii, policjantka Julia Krawiec ma przed sobą niełatwe zadanie. Musi ona zmierzyć się z brutalnymi zabójstwami 10-13-letnich dzieci. Ofiary łączy jedno, są, a właściwie były one niezwykle utalentowane i uczęszczały do pobliskiej szkoły, swoistej kuźni geniuszów.
Sprawa (z powodu młodego wieku ofiar) dotyka Julię niezwykle osobiście. Stara, policyjna zasada żeby nie angażować się prywatnie w prowadzone dochodzenia, w tym przypadku na niewiele się zdaje. Julia nie potrafi oddzielić jednego świata od drugiego.
Dodatkowym utrudnieniem dla Julii są problemy, jakie ma w życiu prywatnym. Komplikacjom nie ma końca. Dodatkowo, jakby zły los uparł się na kobietę. Gdy tylko w tunelu zaczyna pojawiać się światełko nadziei, że w końcu będzie normalnie, okazuje się, że fatum cały czas wisi nad policjantką.
Gwiazdozbiór to świetny kryminał i jeszcze lepsza powieść psychologiczno-społeczna, taka z życia wzięta. Zaborowska porusza wiele tematów i każdy prowadzony jest w toku akcji po mistrzowsku. Nie istotne, czy chodzi o zabójstwa, śledztwo, czy prywatne sprawy policjantów, autorka doskonale snuje wszystkie wątki, równomiernie dostarczając czytelnikowi informacji na każdy temat.
Książka trzyma w napięciu. W trakcie lektury, która całkowicie mnie pochłonęła, wiernie kibicowałam Julii zarówno na płaszczyźnie zawodowej, jak i prywatnej.
Zakończenie jest zaskakujące, ale i smutne. Ujawnia bowiem, że tak na prawdę do brutalnych zbrodni doszło z powodu najprymitywniejszych ludzkich dążeń.
Genialnie odmalowana postać niespełna 40-letniej policjantki z problemami, doskonale prowadzone śledztwo..
Gorąco zachęcam do lektury i nie ukrywam, iż niecierpliwie czekam na 4. tom przygód Julii Krawiec.

6 komentarzy:

  1. A jak nie znam poprzednich tomów, to mogę czytać? Bo bardzo jestem tej książki ciekawa i chciałam się za nią zabrać w weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spokojnie:) wszystko co dot. Julii jest w skrócie, w toku fabuły wyjaśnione. Mam nadzieję, że książka przypadnie ci do gustu.

      Usuń
  2. Czytałam tej autorki ''Uśpienie'' i bardzo mi się podobało, dlatego będę miała na uwadze również powyższy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna autorka i świetna bohaterka - mam podobne odczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Posiadam jedną książkę z Czarnej Serii i przyznam szczerze, że mam ochotę i tą przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.