piątek, 17 kwietnia 2020

Harmonia zbrodni - Aleksandra Marinina

Wydawnictwo IV Strona, Moja ocena 5,5/6
To już 20. tom serii o przygodach major moskiewskiej milicji. Jednak bez obaw, nawet nie znając poprzednich części serii, możecie spokojnie czytać Harmonię zbrodni.
W eksplozji samochodu ginie właścicielka biura podróży, Elena Dudariewa. Kamieńska rozpoczyna śledztwo i bardzo szybko staje przed dylematem i zostaje zmuszona do podjęcia trudnej decyzji. Zabójstwo Dudariewy zostaje zaklasyfikowane, jak morderstwo na tle obyczajowym. Dlaczego podjęto taką decyzję? Czy słusznie?
Harmonia zbrodni to kolejny dobrze napisany, bardzo dobrze opracowany kryminał rosyjskiej pisarki. 
Tym, co cechuje każdy tom serii są dwa elementy. po pierwsze to doskonale prowadzone, rzetelne milicyjne śledztwo. Poza tym intryga w książce jest doskonale skonstruowana, świetnie prowadzona.
Drugim elementem jest świetnie nakreślone, niezwykle przemawiające do czytelnika ukazanie szczegółów życia w Moskwie, ale i jej okolicach. Czytając zarówno wcześniejsze, jak i ten tomy wiele razy dziwiłam się, otwierałam szeroko oczy, uśmiechałam pod nosem.
Rosja to jednak dziwny kraj.
W równie ciekawy, wręcz pasjonujący sposób ukazani są bohaterowie oraz sprawy, problemy, z którymi żyjąc w Rosji muszą się każdego dnia mierzyć. Część z tych problemów jest kuriozalna i mega absurdalna. No cóż, taki kraj.
Jednym z najciekawszy bohaterów jest sama Kamieńska, major moskiewskiej milicji, zwyczajna kobieta, jakich wiele i z którą wiele osób spokojnie może się identyfikować. Wiele problemów, które stają się jej udziałem zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym jest podobnych lub nawet identycznych do tych, z którymi my się borykamy. To sprawia, iż każdy kolejny tom serii czyta się z wielkim zainteresowaniem.
Marinina ma rzadki dar. Mimo, iż to już 20. tom serii nadal potrafi ona pisac bardzo dobrze, ciekawie, z pazurem, potrafi utrzymać zainteresowanie czytelnika, a przy tym relaksować, bawić. 
Harmonia zbrodni została napisana i wydana w Rosji w 1998 roku. Mimo tego, iż liczy 22 lata, nadal pozostaje aktualna w każdej ze swoich kwestii. pewne aspekty, sprawy życia ludzkiego są ponadczasowe. Polecam.


3 komentarze:

  1. Niestety nie czytalam zadnej ksiazki z tej serii. Musze to zmienic, bo mnie zachecilas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, ile tomów. Nie wiem, czy kiedykolwiek uda mi się nadrobić tę serię. 😊

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.