niedziela, 9 lipca 2023

Cykl: Sekrety Białej (tom 1) Kamienica - Agnieszka Panasiuk

 



Wydawnictwo Szara Godzina, Moja ocena 5,5/6
Kamienica to pierwsza częścią cyklu Sekrety Białej. Zaczęłam czytać i przepadłam, tak naprawdę, doszczętnie. Autorce, Agnieszce Panasiuk udało się stworzyć wspaniałą, wielopłaszczyznową opowieść...o życiu, tak po prostu.
Niby banał. Owszem. Tylko wszystko zależy od tego, jak historia jest opowiedziana. Autorce udało się wspaniale opowiedzieć historię Doroty, kobiety, której wydawało się, że ma poukładane i spokojne życie.Tak było do pewnego momentu. Wszystko czego Dorota była pewna wali się. Dodatkowo pewnego dnia odkrywa tajemniczy list z Izraela. Lektura burzy jej spokój, a dotychczasowe życie zostaje wywrócone do góry nogami. Co takie przeczytała Dorota, że z dnia na dzień wszystko się zmieniło, uległo zniszczeniu?A może to nie zniszczenie, chociaż początkowo Dorota tak sądzi? Może to początek czegoś nowego, czegoś wspaniałego?
Odpowiedż na te i wiele innych pytań znajdziecie w tej bardzo ciekawej i przykuwającej uwagę książce.
Akcja rozgrywająca się na dwóch płaszczyznach czasowych, okrucieństwo wojny, niewiadome, niepewne losy pary narzeczonych, mnóstwo zagadek, emocji, sporo cierpienia, ale i ułamki radości. To wszystko jest dane czytelnikowi w trakcie lektury.
Przy okazji brawa dla autorki za odkrycie i zręczne wplecenie w treść wojennych losów Żydów z Białej. Niezwykle poruszające.
Niby całość banalna, okraszona bardzo ciekawym wojennym wątkiem. Niby powinien czytelnik podchodzić spokojnie, bez emocji do tego typu lektur. Jednak są pewne zagadnienia, tematy, które są takim emocjonalnym roller costerem i i przynajmniej mnie, za każdym razem mocno przeczołgują.
Agnieszka Panasiuk bardzo mnie poruszyła, zaintrygowała i przykuła moja uwagę na kilka godzin. Niecierpliwie czekam na kolejną część serii.

1 komentarz:

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.