środa, 2 grudnia 2015

Kolekcjoner - Alex Kava

Wydawnictwo Harper Collins, Moja ocena 4,5/6
Kolekcjoner, to kolejna książka pióra bardzo dobrze piszącej Alex Kava. Bohaterką ponownie jest agentka FBI Maggie O'Dell.
Po raz kolejny wraz z Maggie zanurzamy się w świat zła, wyjątkowo okrutnych czynów, śledzimy psychopatę i poznajemy dzieła jego  wynaturzonego umysłu. 
Tym razem akcja rozgrywa się głównie w sielskiej Pensacoli na Florydzie, miejscu, które z założenia powinno być ostoją słońca, dobrej zabawy, beztroskiego wypoczynku.  Tak niestety nie jest. Do miasteczka zbliża się bowiem huragan, który może zniszczyć całą okolicę. Wszyscy przygotowują się, jak tylko mogą na spotkanie z żywiołem. 
Jednak to nie jedyne zło, które nawiedza Pensacolę. Straż przybrzeżna znajduje na morzu dryfująca..lodówkę. Jak się okazuje jest ona zapełniona ludzkimi  szczątkami. Na miejsce zostaje wezwane FBI, a do akcji wkracza Maggie O'Dell. 
Nasza bohaterka w FBI pracuje od wielu lat, wiele już widziała, miała do czynienia z ogromem drzemiącego w ludziach zła. Jednak to, co na nią czeka na Florydzie nawet tak zaprawiona w przysłowiowych bojach osobę, jak ona, wprawi w osłupienie i przerażenie, bowiem zawartość lodówki, to dopiero początek tego z czym przyjdzie jej się zmierzyć. 
Alex Kava od lat pisze wg. sprawdzonego schematu. Jej thrillery są łatwe w lekturze (tak mniej więcej na jeden wieczór i kawałek nocy), mają szybką akcję, która już od pierwszej strony przykuwa czytelnika do siebie. I chociaż momentami zdarza się, iż fabuła jest odrobinę infantylna to i tak książki Kavy czyta się doskonale. 
Nie inaczej jest z Kolekcjonerem. Nie jest to z pewnością najwybitniejszy thriller, jaki miałam okazję czytać. Nie jest to też najlepszy thriller w dorobku Kavy. Jednak jego lektura zapewniła mi kilka godzin niezłej rozrywki. 
To co najbardziej podoba mi się w książkach Kavy, to fakt, iż każda część przygód agentki O'Dell to zmierzenie się nie tylko ze złem,z  wynaturzeniem ludzkiego umysłu, ale także poruszenie ważnego dla społeczeństwa, ogólnoświatowego problemu. Tak samo jest w przypadku Kolekcjonera. Oczywiście nie napiszę jaka kwestia jest motywem przewodnim książki. Czyniąc to zdradziłabym w zasadzie większość fabuły i jeden z elementów, którym Kolekcjoner zaskakuje. Pozostaje mi tylko zaprosić was do lektury.

Za książkę dziękuję Księgarni Platon 24 (klik) 
 E-book do kupienia tutaj (klik)


 

1 komentarz:

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.